i get an error 'Parse error: syntax error, unexpected $end in C:\wamp\www\gallery\inc\user.inc.php on line 57'.
This is the user.inc.php
<?php //bestaat de gebruikersnaam in de database function user_exists($user){ $user = mysql_real_escape_string($user); $total = mysql_query("SELECT COUNT('user_id') FROM `user_system` WHERE `user_name` = '{$user}'"); return (mysql_result($total, 0) == '1') ? true : false; } //is de gebruikersnaam en paswoord correct function valid_credentials($user, $pass){ $user = mysql_real_escape_string($user); $pass = mysql_real_escape_string($pass); $total = mysql_query("SELECT COUNT('user_id') FROM `user_system` WHERE `user_name` = '{$user}' AND `user_password` = '{$user}'"); return (mysql_result($total, 0) == '1') ? true : false; } function is_active($user){ $user = mysql_real_escpe_string($user); $sql = "SELECT COUNT(`user_activations`. `user_id`) FROM `users` INNER JOIN `user_activations` ON `users`, `user_id` = `user_activations`,`user_id` WHERE `users`,`user_name` = '{$user}'"; $result = mysql_query($sql); return (mysql_result($result, 0) == '0') ? true : false; } function activate_account($aid){ $aid = mysql_real_escape_string($aid); mysql_query("DELETE FROM `user_activations` WHERE `activations_code` = '{$aid}'"); } //voegt een gebruiker toe aan de database function add_user($user, $email, $pass){ $user = mysql_real_escape_string(htmlentities($user)); $email = mysql_real_escape_string($email); $pass = sha1($pass); $charset = array_flip(array_merge(range('a', 'z'), range('A', 'Z'), range(0, 9))); $aid = implode('', array_rand($charset, 10)); $body = <<<EMAIL Hallo, dank voor het registreren, voordat je gaat inloggen is het nodig dat je je account gaat activeren. omdat de doen kan je gewoon op deze link klikken, http://www.robcnossen.nl/activate.php?aid={$aid} EMAIL; mail($email, 'je nieuwe account in mijnwebsite.nl', $body, 'From: mijnemail@email.nl'); mysql_query("INSERT INTO `user_system` (`user_name`, `user_password`, `user_email`) VALUES ('{$user}', '{$pass}', '{$email}')"); $user_id = mysql_insert_id(); mysql_query("INSERT INTO `user_activations` (`user_id`, `activations_code`) VALUES ({$user_id}, '{$aid}')"); } ?>If i delete the $body = <<<EMAIL EMAIL; part the error is gone, but then of course it is useless. I can't find how i can get this error away.
Hopefully somebody can help me?
Thanks